În 2007, în calitate de părinte, am intrat în contact pentru prima dată cu post-decembristul vechi și “nou” sistem de învățământ românesc, și cu Școala Gimnazială 195. Școala ne-a fost recomandată de către directoarea grădiniței particulare la care o dusesem pe fiica cea mare în cei doi ani premergători începerii clasei a I-a. Am ținut cont de recomandare și am înscris-o la Școala 195 fără să știm în acel moment ce sport național exista în sistem pentru găsirea unei școli mai bune și, mai ales, marea “vânătoare”, pentru accesul în primii patru (apoi cinci ani) la cele mai bune învățătoare din școlile respective.

Doar câțiva ani mai târziu am descoperit amploarea acestui fenomen. Liste de așteptare de zeci de nume, selecție permisă până la un anumit punct pe diferite criterii, clase umflate până la treizeci de copii și peste, vize de flotant fără număr. De ce s-a născut un astfel de fenomen? Din cauza faptului că părinții nu mai au încredere în sistemul de învățământ românesc. Un sistem învechit și falimentar. Și atunci, părinții nu fac decât să caute un atu prin care să compenseze găurile din sistem. Acest atu înseamnă o școala mai bine cotată, o învățătoare mai pregătită. Nu este de neglijat un început de școală sub îndrumarea unui cadru didactic pasionat și bine pregătit.

Într-un sistem de învățământ normal și performant (mă refer la școlile de stat) toți copiii beneficiază de șanse egale. Nu există diferențe de calitate, înzestrare, performanță între școlile din sistem. Mai mult decât atât, sunt sisteme în Occident unde profesorii sunt bonificați pentru calitatea muncii lor, dacă rezultatele propriilor elevi depășesc un anumit prag al performanței. Profesorii sunt foarte bine remunerați. Profesorii sunt respectați pentru că accesul în sistem se câștigă cu greu, după ani de studiu și după multe examene. Statutul lor nu este cu nimic mai prejos decât al unui medic sau al unui cercetător de prim rang. Nu vreți să știți pe ce poziție în statistici figurează profesia de “pedagog” în România. Jos, foarte jos. Aici mai multe informații despre cum se prezintă un sistem de învățământ performant.

După o introducere care era necesară, să trecem la topul căutat, top școli gimnaziale din București și sectorul 3. Un istoric al perioadei 2010 – 2018 găsiți aici. Pentru topul curent continuați să citiți acest articol.

TOP Școli Gimnaziale din București și Sectorul 3:

TOP 10 Școli Gimnaziale din București în 2023 după Media de Admitere la liceu:

TOP 20 Scoli Gimnaziale București 2023

Observații: nouă din zece (primele) sunt unități de învățământ liceal care și-au înființat de ceva ani clase gimnaziale V-VIII. Intrarea pe locurile respective se face pe bază de test, astfel își selectează clase de top. De menționat că numărul locurilor este limitat. Pentru admitere la liceu din clasa a VIII-a “Vianu” au fost înscriși 31 de elevi. De la “Lazăr” – 33 de elevi. “Moisil” – 58 de elevi. Iar din restul de licee din TOP 10 au fost înscriși între 26 și 47 de elevi. De la Școala “Avenor” au fost 10 elevi.

 

TOP 10 Școli Gimnaziale din București în 2022 după Media de Admitere la liceu:

TOP 10 Școli Gimnaziale București 2022

TOP 10 Școli Gimnaziale din București în 2021 după Media de Admitere la liceu:

TOP 10 Școli Gimnaziale București 2021

TOP 20 Școli Gimnaziale din București în 2023 după Media de Admitere la liceu, comparație cu 2022 și 2021:

TOP 20 Scoli Gimnaziale București 2023

Observații: Școala Gimnazială “Avenor” nu are date încărcate pe propriul site despre mediile de admitere în 2022 și 2021. Aceste informații nu se regăsesc nici pe site-urile specificate la finalul articolului. De aceea pe grafic apare valoare zero pentru cei doi ani. Puteți observa cum școlile gimnaziale își fac cu greu loc în acest TOP 20. Și regăsim prezențe constante în fiecare an a liceelor de top (învățământ de stat), prea bine cunoscute, plus unitățile particulare de învățământ.

 

Am ajuns și la TOP 20 Școli Gimnaziale în 2023 pentru Sectorul 3:

Poziție Sector 3 Poziție Bucureşti  Denumire unitate învățământ Medie admitere
1 13 Complexul Educaţional “Laude-Reut” 9.26
2 22 Şcoala Gimnazială Metropolitană “ARC” 8.86
3 30 Liceul Teoretic Mihai Ionescu 8.69
4 31 Școala Gimnazială Nr. 195 8.67
5 32 Liceul Teoretic Internațional de Informatică București 8.67
6 54 Școala Gimnazială Nr. 88 8.24
7 60 Școala Gimnazială Nr. 5 8.19
8 62 Școala Gimnazială Nr. 80 8.17
9 64 Școala Gimnazială „Leonardo Da Vinci” 8.17
10 67 Școala Gimnazială Nr. 81 8.12
11 70 Școala Gimnazială Nr. 149 8.08
12 76 Liceul Teoretic „Dante Alighieri” 7.97
13 78 Școala Gimnazială „Federico Garcia Lorca” 7.96
14 83 Școala Gimnazială „Nicolae Labiș” 7.85
15 94 Școala Gimnazială „Cezar Bolliac” 7.69
16 97 Școala Gimnazială „Petre Ghelmez” 7.67
17 101 Școala Gimnazială „Alexandru Ioan Cuza” 7.66
18 102 Liceul Teoretic „Nichita Stănescu” 7.64
19 106 Școala Gimnazială Nr. 82 7.58
20 131 Școala Gimnazială Nr. 86 7.22

Și graficul aferent tabelului de mai sus. Aceleași unități în topul sectorului 3: Laude-Reut, Arc, Hamburg 195 și ICHB.

TOP 20 Școli Gimnaziale Sector 3 2023

După cum scriam și mai sus, prima experiență cu Școala Gimnazială 195 am avut-o în 2007. În anii următori am constatat că școala se situa în TOP 10 la nivelul Bucureștiului, cu mici oscilații de 2-3 locuri în jos. Pe vremea aceea o generație avea în jur de șase clase, aproximativ 170 – 180 de elevi. În 2014 am reluat ciclul primar (începând cu clasa pregătitoare) cu cea de-a doua fiică. Numărul de clase crescuse într-un ritm constant. Din ce în ce mai mulți părinți erau interesați să își înscrie copiii la cele mai bune școli din București, iar Școala 195 era o variantă importantă de luat în calcul, mai ales pentru sectorul 3. Inclusiv mutarea în 195 de la o altă școală din sector. În 2023 Școala Gimnazială 195 a avut înscriși pentru examenul de admitere la liceu de departe cel mai mare număr de elevi din București, respectiv 298 de elevi. Pentru comparație, Școala Gimnazială 86 (ultima din TOP 20 în Sectorul 3) a înscris pentru examen doar 45 de elevi. Al doilea mare “furnizor” de elevi la nivelul Bucureștiului este ICHB cu ai săi cei 259 de absolvenți de gimnaziu, aici vorbim despre o unitate particulară de învățământ, ceea ce înseamnă că mulți părinți deja caută o variantă mai bună în sistemul privat.

Dincolo de toate aceste cifre, toate unitățile de învățământ de stat se confruntă cu aceleași dificultăți ale sistemului.

Ultimul grafic al articolului, evoluția de-a lungul anilor a mediei de admitere la liceu a elevilor Școlii Gimnaziale 195 (lipsesc datele pentru 2018-2020):

Evoluția Mediei de Admitere Școala Gimnazială 195

P.S. Aștept comentariile voastre…

Datele furnizate în acest articol sunt preluate de pe AdmitereLiceu și BacPlus.

Școala Gimnaziala 195 Hamburg

 

Foto din arhiva personală.

 

 

Cum arată sistemul de învățământ din SUA:

 

 


Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Translate »