Luna august, cu un an înainte, catalogul de cursuri oferite de liceul Timberline şi degetul meu alunecând pe foaia plină de emoţii şi mistere pentru a mă opri tresărind la fiecare dintre cursurile care îmi atrăgeau atenţia. M-am oprit de zeci de ori, o dată la Geologie, altă dată la Astronomie sau Robotică, însă am trecut ca peste un spaţiu vid de un titlu neînţeles de mine, căruia nu i-am atribuit niciun fel de importanţă: “Statistică – curs avansat”. Acesta a fost primul meu contact cu marea pasiune a sistemului de învățământ american pentru statistică.

În acest capitol vă voi povesti despre modul în care este predată statistica în America. Aș putea spune că este omniprezentă și are chiar rol de fundație. Conceptele de bază ale ei, pe care le voi explica mai târziu, sunt prezentate nu numai în cadrul orei de curs rezervate statisticii, dar și în orice materie prezentă în orarul unui elev american, de la fizică și până la literatură.

 

Ce m-a fascinat de asemenea a fost să descopăr că obsesia ostentativă a sistemului de învățământ pentru statistică nu este nicidecum poveste veche, ci e mai degrabă nouă sub soare, apărută în ultimele două decenii. În opinia mea, schimbarea aceasta rapidă și abruptă e poate o consecință a evoluției modului de transmitere a informației odată cu apariția mediului online. Pentru că modul de abordare a studiului individual s-a schimbat complet, odată ce elevul a putut sta în fața calculatorului și să obțină toată informația de care are nevoie cu un singur click. Pentru că s-a simțit nevoia acordării unei educații în privința aceasta. Și pentru că, uite, statistica o oferă. Este plăcut să vezi cum un sistem se mulează pe fluxul evolutiv al generaţiilor, odată cu el şi nu împotriva lui.

 

Articolul integral poate fi citit aici, pe site-ul Revistei “Știință și Tehnică”.

 


 

 

Articole despre experiența americană:

 

 


Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Translate »